social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1403/1/16

19:35:2

188

تسهیلگری و حذف موازی کاری‌ها در دستور کار

نشست مشترک استاندارد و معاونت غذا و دارو خراسان رضوی

نشست هم اندیشی اداره کل استاندارد استان و معاونت غذا و دارو با هدف تسهیلگری خدمات و رویکرد رفع موازی کاری در محل اداره کل استاندارد خراسان رضوی برگزار شد.
سید محمد سجادی عطار با بیان این خبر گفت: از سه ماه گذشته تاکنون، طی شش نشست، فرآیندها، قوانین و مقررات دو دستگاه در زمینه آموزش و تایید صلاحیت، امور آزمایشگاه‌ها، نمونه برداری و بازرسی و امور صادرات و واردات بررسی و پیشنهاداتی استحصال و توافقاتی در جهت کاهش هزینه‌های واحد تولیدی، هدفمندی بازرسی‌ها، بازدیدها و نمونه برداری‌ها و هم افزایی خدمات در جهت اجرای ماده ۱۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حاصل شد.
سجادی عطار در ادامه افزود: پس از ارائه توضیحات و نقطه نظرات معاونت غذا و دارو مقرر گردید در برخی موضوعات که موازی کاری بین دو دستگاه مطرح نمی‌باشد، صرفا نزدیک شدن فرآیندها و توان افزایی با انجام اقدامات مشترک مد نظر قرار گیرد.
مدیر کل استاندارد خراسان رضوی خاطر نشان کرد: جلسات مشترک، دیدگاه‌ها را نزدیک و برآیند آن تسریع و تسهیل‌گری ارائه خدمات برای مردم خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: مشارکت‌ فعال دستگاه‌های اجرایی، پاسخگویی مسئولانه، تبیین و اقناع افکار عمومی در امور محوله قانونی و ... همراهی مردم با مسئولان را ارتقا داده و می‌تواند بسترهای رشد تولید را بهبود دهد.
دکتر روحبخش معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با استقبال از اقدامات مشترک و برگزاری نشست‌های هم افزایی و هم اندیشی، آمادگی دستگاه متبوع خود را برای همراهی با استاندارد در راستای کیفیت بخشی و خدمت رسانی مطلوب به صاحبان صنایع و همه ذیربطان امر تولید در استان، اعلام نمود.

تصاویر