دسترسی سریع

خراسان رضوی پیشگام در اجرای برنامه های توسعه نظام استاندارد کشور

سرپرست اداره کل استاندارد استان با اعلام این مطلب افزود : خراسان رضوی طی شش ماه نخست امسال با صدور  بیش از 140 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای تولید محصولات مختلف پیشقدم در استاندارد سازی صنعت بوده است .
جواد کریم پور به مناسبت هفته استاندارد گفت : این استان با صدور 141 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی و تمدید 263 پروانه استاندارد در جایگاه برتر در سازمان ملی استاندارد قرار دارد .
ایشان با اشاره به تحقق برنامه های اعلامی از سوی سازمان استاندارد در همه شاخصها ظرف شش ماه نخست سال گفت : رونق صدور پروانه های استاندارد نشانگر رونق تولید و افزایش امید تولیدکنندگان خراسان رضوی به توسعه کسب و کار می باشد .
کریم پور با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از 1950 واحد تولیدی در استان گفت : با توجه به سیاحتی و زیارتی بودن استان  بیش از 900 واحد شهر و زمین بازی در سطح خراسان رضوی تحت نظارت کارشناسان این اداره کل می باشد . و در این خصوص در شش ماهه اول سال  بیش از 420 مورد بازرسی  از مراکز تفریحی و شهربازی های استان علیرغم  کرونایی بودن شرایط  صورت گرفته است .
سرپرست اداره کل استاندارد استان افزود : مطابق رویکرد دستگاه قضایی مبنی بر لزوم ایمن سازی اماکن عمومی ظرف شش ماه نخست امسال  4189 مورد بازرسی  اسانسور در اماکن دولتی و عمومی استان توسط  کارشناسان استاندارد انجام و  1383 مورد آنها  موفق به اخذ مجوز استاندارد شده اند .  
کریم پور ضمن اشاره به گسترش فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان گفت : عدم شناخت مشتریان نسبت به فعالیت این شرکتها  یکی از مشکلات اساسی است  و این شرکتها می توانند تاییدیه صحت عملکرد محصولاتشان را با عنوان گواهی نامه دانش نما از اداره کل استاندارد استان اخذ نمایند .
وی در ادامه با اشاره به افزایش دانش و مهارتهای کارشناسان و نیز مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولید گفت : در شش ماهه اول سال بیش از 50 هزار  نفر ساعت دوره های اموزشی فنی و تخصصی درون و برون سازمانی با هدف  مدیریت دانش و افزایش بهره وری این عزیزان در استان برگزار شده است .
وی در ادامه از 8100 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی استان خبر داد و افزود : در راستای افزایش نظارتها بر تولیدات استان این نمونه برداری ها انجام و برای صحت عملکرد تولیدات واحدهای صنعتی و آزمون نمونه ها به آزمایشگاههای همکار استان ارجاع شده است . در حال حاضر 176 ازمایشگاه همکار در حوزه های مختلف صنعت استان موفق به اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت استاندارد گردیده اند که با این اداره کل همکاری می نمایند . 
در پایان کریم پور با اعلام صدور تعداد  679 گواهی نامه صادراتی و 192 مجوز وارداتی تاکید کرد  کلیه مبادی ورودی و خروجی استان توسط استاندارد خراسان رضوی تحت کنترل می باشد تا از ورود  و خروج محصولات فاقد کیفیت  در جهت حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان  ممانعت به عمل اید . در همین راستا از صادرات دو محموله نیز بدلیل عدم رعایت موازین استاندارد جلوگیری به عمل آمد.