دسترسی سریع

اخبار استان بيشتر

واحدهای صنفی متمرد از آزمون ترازو ، به تعزیرات معرفی می‌شوند

معاون ارزیابی انطباق اداره ‌کل استاندارد خراسان رضوی گفت: سرپیچی واحدهای صنفی از انجام آزمون این اداره در خصوص وسائل سنجش و ترازوهای فروشگاهی، تشکیل پرونده و معرفی آنان به تعزیرات را در پی دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان رضوی حامد محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از ابتدای امسال ۴۴ واحد صنفی در استان به دلیل مقاومت در برابر آزمون استاندارد بر روی ترازوهای خود، به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده اند.
وی گفت: کارشناسان این اداره کل از ابتدای سال جاری تا کنون پنج هزار مورد دستگاه های وسائل سنجش مورد استفاده فروشگاهها در زمینه دادوستد عمومی را مورد آزمون قرار داده اند که نتایج این آزمونها به زودی اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به بازرسی استاندارد از ۱۰ هزار واحد تولیدی و عرضه کننده کالا و خدمات در استان افزود: در بازه زمانی یاد شده ۴۰ مورد بازرسی و نمونه برداری از کارگاه های ساخت طلا در استان نیز صورت گرفته که موردی از عدم انطباق بحرانی مصنوعات طلا با شاخصه های استاندارد مشاهده نشد.
معاون ارزیابی انطباق اداره ‌کل استاندارد خراسان رضوی بدون اشاره به تعداد دقیق تخلفات، اضافه کرد: ۶۰۰ دستگاه و وسیله نیز در شهرهای بازی استان مورد بازرسی قرار گرفته که دستگاه های فاقد گواهینامه استاندارد مهروموم شده اند.
محمدی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۱ واحد تولیدی و شهر بازی در استان به دلیل داشتن تخلفات در حوزه استاندارد کالا و خدمات به مراجع قضایی ذی صلاح معرفی و علیه آنان اعلام جرم شده است.  
هم اینک ۲ هزار و ۷۳۶ پروانه استاندارد اجباری معتبر و ۲۷۶ پروانه استاندارد تشویقی معتبر در خراسان رضوی وجود دارد و حدود هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی، که نیمی از آنها مربوط به صنایع غذایی هستند، زیر نظر اداره کل استاندارد خراسان رضوی فعالیت می کنند.